Två tidigare ”public service”-medarbetare ondgör sig över regeringsalternativet med SD
Tidigare chefen för Sveriges Radio:s nyhets- och samhällsmagasin ”Studio Ett”, Annika Ström Melin, skrev för ett par veckor sedan följande på Twitter : ”Himmel vilket ömkligt, rasistiskt och allmänt överjävligt gäng som bildade SD. Obegripligt att någon kan vilja ge ett parti med sådana rötter inflytande i Sverige ( ja, jag tittar på er: M, KD och L)”. För den som läser vidare i tråden skriver den fd SR-chefen också: ”Från och med nu kommer jag att skapa otrevlig stämning i alla samtal med grannar, vänner, familj och vänner: Aldrig att jag underlättar vägen till makten för SD! Aldrig”. I en avslutande tweet kallar Ström Melin sverigedemokratiska män för ”sillmjölkar” . Advokatsamfundets fd generalsekreterare Anne Ramberg och utbildningsminister Anna Ekström (S) tillhör dem som skriver uppskattande och instämmande i tråden. I fredags, 37 dagar före valet, skrev SVT:s tidigare inrikespolitiska kommentator Margit Silberstein en ledartext i Borås Tidning med rubriken: ”Jag får ont i m...