Inlägg

Visar inlägg med etiketten statsradio

Statsradio i maktens tjänst

Bild
I gårdagens Sveriges Radio ”Studio Ett” intervjuades Miljöpartiets språkrör Per Bolund och Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson.  Bolund säger att han vill se att fler partier ”tar ansvar” och att det behövs fler ”brobyggare” och mindre av ”brorivare” och sådana som ”bara röstar emot”.  Bolund får inga följdfrågor om Miljöpartiets ”brobyggande”. Bolund säger sig vara övertygad om att det går att bilda ett samarbete så att ”vi inte riskerar att få en väldigt konservativ regering som stöds av Sverigedemokraterna, med de svåra konsekvenser som det skulle få”.  Bolund upprepar att Miljöpartiet visat att de ”är brobyggare i svensk politik” och att de ”kan samarbeta brett, däremot inte med Sverigedemokraterna” som enligt Bolund ”river ner all den gröna politik” som genomförs.  Alternativet är enligt Bolund att ”riskera att få en djupt konservativ regering som stöds av Sverigedemokraterna och då vet vi ju att det byggs ett samhälle som ingen av oss vill se, som ...